12 czerwca 2022

Dębicka Gra Miejska - podsumowanie

Wiele pozytywnych emocji towarzyszyło uczestnikom Dębickiej Grze Miejskiej. W zabawie wzięli udział drużyny składające się z różnych zawodników: młodzieży, dorosłych i całych rodzin. 

Scenariusz Gry przygotowany przez Dorotę Szczęch, która również poprowadziła całe wydarzenie, zakładał przemieszczanie się w czasie ulicami Dębicy za pomocą Wehikułu Czasu. 

(1) Pomimo dokładnego sprawdzenia wszystkich jego elementów, zaraz po uruchomieniu silnika niestety doszło do awarii i każdy zespół niespodziewanie został przeniesiony do świata twórczości Adama Mickiewicza – ballady „Pani Twardowska”. Utwór ten oparty jest na motywie zaczerpniętym z polskiej legendy o Panu Twardowskim. Dlatego każda drużyna musi udać się do miejsca, gdzie przybywa Pan Twardowski. Zebrani świetnie się tam  bawią. Twardowski robi sztuczki, zamieniając żołnierza w zająca, adwokata w psa, z głowy szewca wytoczył alkohol. Jest tam też Mefistofeles. Wy także w ślad za Panem Twardowskim podpisaliście cyrograf, na mocy którego oddaliście mu swoje dusze.  Mefistofeles jest skłonny wrzucić cyrograf do pieca opalanego drewnem, jeśli wykonacie przygotowane tam dla Was zadanie, polegające na zaśpiewaniu piosenki karaoke. 

(2) Dalsza podróż maszyną odbywa się bez problemów. Wysiadacie w roku 1922 i udajecie się do siedziby Towarzystwa Gimnastycznego. W parku obok siedziby spotkacie jednego z działaczy Towarzystwa. Wykonajcie przygotowane tam zadania: test wiedzy o Towarzystwie Gigmanstycznym “Sokół” oraz zmierzenie pola sceny - wykorzystajcie miarkę, którą znajdziecie w torbie kapitana drużyny. 

(3) Wehikuł tym razem zatrzymał się w 1967 r. Waszym zadaniem jest udać do miejsca, w którym w centralnym punkcie stoi „Karolek" - Kamienny pomnik żołnierza Armii Czerwonej, trzymającego w ręku pepeszę. W miejscu tym od lat umawia się dębicka młodzież. Znajdziecie tam namiot z przyszłości, pod którym czekać będą na Was Agenci z Zachodu. Zadaniem każdej grupy jest rozwiązanie pięciu pytań, zagadek, rebusów przygotowanych przez Punkt Informacyjny Funduszy Europejskich. 

(4) Podróż wehikułem czasu pobudza adrenalinę i wywołuje stres. Rozwiążcie rebus i udajcie się jak najszybciej do Punktu Bazowego, gdzie czeka na Was pomoc medyczna. Przygotowano tam dla Was specjalnie zadania w trosce o Wasze zdrowie. Zmierzcie ciśnienie członkom zespołu. Przećwiczymy także zasady udzielenia I pomocy, żebyście wiedzieli jak postępować, gdyby ktoś z Was wymagał udzielenia pomocy. 

(5) Jesteście w roku 1945. Musicie odnaleźć Punkt Bazowy widniejący na fragmencie poniższego zdjęcia. Czekają tam na Was kolejne zadania.

Zadaniem uczestników jest wylosowanie zestawu znanych dębiczan i połączenie zdjęć z ich życiorysami. 

 

(6) Niesamowite w tej podróży jest to, że nigdy nie wiesz, kiedy wehikuł się zatrzyma. Tym razem wysiadasz w 2040 r. na rynku hiperinflacja, wywołana kolejnymi wariantami Covid - 19: Opsilon, Kopsilon, Sigma, Pegazus, Beta, Gamma, Omega, Kaposilonin, Epsilon, Zeta, Kobzeta, Anilio, Benilio ect. Macie ze sobą w gotówkę, którą zabraliście w podróż wsiadając w 2022 r. (torba Kapitana). Udajcie do miejsca - Kawiarni a zarazem cukierni utworzonej w 2021. Miejsce to jest prawdziwą Oazą Radości, ponieważ pracę tam mogą znaleźć także osoby niepełnosprawne. W kawiarni obsłuży Was Asystentka Klienta Teresa. 

Zadaniem drużyny jest zakupić produkt z menu z cenami obowiązującymi w 2040 r. Nie macie wystarczającej ilości pieniędzy. Asystentka Klienta jest skłonna obniżyć Wam cenę, ale ma jeden warunek - musicie z nią rozmawiać wyłącznie pytaniami. Targujcie się z nią i pamiętajcie o naprawdę dobrych argumentach, ponieważ jest ona naprawdę przebiegła! Targujcie się dopóki nie ulegnie Waszym namowom. Gotowi na interes?

7. Wróciliście do czasów współczesnych, jesteście w roku 2022, ale to jeszcze nie koniec gry. Udajcie się do miejsca, położonego w północno-wschodniej części miasta. Miejsce to ma szczególne znaczenie dla wszystkich mieszkańców miasta. Są tam „zatrudnione" mikroorganizmy, które pracują na rzecz mieszkańców Dębicy. Znajduje się tam także jedyna w Dębicy plantacja drzew tlenowych oraz pasieka uli. Zadaniem zespołu jest rozwiązanie wylosowanej zagadki, którą drużyna może rozwiązać poprzez ułożenie skomplikowanych puzzli. Zadanie bonusowe polega na rozpoznanie “po smaku” Dębickiej Kraniczanki.  

Zwycięzcami Dębickiej Gry Miejskiej zostali:

I miejsce: drużyna czerwonych w składzie – Tomasz Mazur (kapitan), Urszula Mazur, Bartosz Mazur, Maja Mazur, Hanna Mazur

II miejsce: drużyna pomarańczowych w składzie – Paweł Werbowy (kapitan) Joanna Werbowy, Jakub Werbowy, Franciszek Werbowy, Anna Werbowy.

III miejsce: drużyna czarnych w składzie – Szczepan Stasiowski (kapitan), Ilona Stasiowska, Antoni Stasiowski, Ignacy Stasiowski. 

Wyróżnienia otrzymali (drużyny z najmłodszymi uczestnikami):

  • drużyna szarych: Magdalena Balińska (kapitan), Jan Baliński, Antoni Baliński, Krzysztof Tutaj,

  • drużyna pomarańczowych: Paweł Werbowy (kapitan), Joanna Werbowy, Jakub Werbowy, Franciszek Werbowy, Anna Werbowy,

  • drużyna niebieskich:  Paulina Mrozek (kapitan), Natalia Ciszek, Milena Ciszek, Patryk Lewandowski

Bardzo dziękujemy za pomoc w organizacji Dębickiej Gry Miejskiej (kolejność ukrytych punktów zgodnie ze scenariuszem):

  • Karczma Rzym

  • Pan Jan Swół (badacz historii Towarzystwa Gimnastycznego Sokół)

  • Punkt Informacyjny Funduszy Europejskich w Mielcu,

  • OpenMed, 

  • I LO w Dębicy,

  • Cafe Radość,

  • Wodociągi Dębickie.

Dziękujemy również Cafe Radość oraz Karczmie Rzym za ufundowanie nagród. Dziękujemy także firmie Vestum Tomasz Wierzbicki, Punktowi Informacyjnemu Funduszy Europejskich w Mielcu oraz Openmed - Gabinet lekarskie i stomatologiczne za przekazanie gadżetów. 

Wszystkie drużyny, uczestniczące w grze otrzymały gadżety oraz książkę autorstwa Pana Jana Swoja, której wydanie sfinansowała firma Ventor. 

Wszystkim zespołom gratulujemy ukończenia Gry i odkrycia Punktów Bazowych. 

Dziękujemy za wspólną zabawę! 

Fotorelacje z Dębickiej Gry Miejskiej można zobaczyć na stronie Facebook Stowarzyszenia Teraz Dębica.

 

Zobacz równeż: